Triumfi-asiakasryhmä kokoaa Novapointin ja Tekla Civilin käyttäjät yhteen

Vianovan organisoima Triumfi-asiakasryhmä kokoontui torstaina 2.2. ensimmäiseen varsinaiseen tapaamiseen syksyisen kick-off -tilaisuuden jälkeen. Päivä aloitettiin alustuksella yleisistä inframallivaatimuksista (YIV) suunnittelusovelluksissa sekä uusimmilla tuoteuutisilla ja demoilla.

Myöhemmin jakaannuttiin pienryhmiin. Pienemmissä porukoissa keskusteltiin tuotteiden kehitystarpeista ja tehtiin ryhmätyönä tuotekohtaisesti priorisointilistat keskeisimmistä kehityskohteista. Lopuksi listat kiteytettiin ja esiteltiin koko ryhmälle. Listoja käytetään apuna, kun suomalaisten suunnittelijoiden tarpeita kommunikoidaan Trimblen tuotekehitykselle.

Triumfi-ryhmä (Trimble Users Meeting Finland) aloitti toimintansa viime vuoden puolella, mutta asiakasryhmällä on pitkä historia.

– Aiemmin meillä toimi NPS-ryhmä eli Novapoint-suunnittelijat. Nyt asiakasryhmä on muotoutunut uudella tavalla, kun myös Tekla Civil -käyttäjät ovat tulleet mukaan. Tuotteiden yhteiskäytöstä tulee koko ajan yhä tärkeämpää, Triumfin toimintaa koordinoiva palvelupäällikkö Mia Rantakari sanoo.

Triumfin nimi on nimikilpailun ja äänestyksen tulos. Muita ehdotuksia ryhmän nimeksi olivat muun muassa Trimmi, Vilkku ja Note. Asiakasryhmässä on tällä hetkellä mukana asiantuntijoita yhdeksästä eri organisaatiosta. Yhdestä asiakasorganisaatiosta ryhmään voi ottaa osaa useampikin henkilö.

– Triumfissa pääsee seuraamaan lähemmin, missä mennään ohjelmien kanssa. Lisäksi kuullaan tuotekuulumisia, vaihdetaan ajatuksia ja verkostoidutaan oman alan suunnittelijoiden kanssa, Rantakari kertoo.

VR Trackin kehityspäällikkö Marion Schenkwein on ollut ryhmässä mukana NPS-ajoista lähtien.

– Tapaaminen oli todella hyödyllinen, hän kehuu. – Täällä ei puhuta pelkästään teknisistä detaljeista. Verkostoituminen ja ”ristiinpölytys” on tärkeää. Huomataan, että painitaan samojen ongelmien kanssa, ja pystytään sitten viemään isommalla paineella niitä eteenpäin.

Ryhmän tavoitteena on vaikuttaa ohjelmistojen kehitykseen, antaa osallistujille mahdollisuuksia verkostoitumiseen ja parantaa alan sekä ohjelmistojen kehitykseen liittyvän tiedon kulkua. Yhteistyöhön sekä keskusteluun käytetään Triumfin omaa verkkoalustaa, jonne kerätään kehitysideoita, dokumentaatiota ja tutoriaaleja.

– Tuntuu, että nyt on tosi hyvä porukka kasassa, Schenkwein sanoo. – Meillä tuli hyvin ideoita ja kehitysehdotuksia. Täällä näkee myös ”sneak peakeja” ominaisuuksista, joita ei ole vielä julkaistu, kuin sisäpiirin kurkistus asioihin. Triumfi on hyvä lisä tiedotuskanaviin.

Tekla Civilin kehittämisestä vastaava tuotepäällikkö Markku Alanko Trimbleltä on myös Triumfi-ryhmässä mukana.

– Asiakkaiden kommentit ovat hyödyllisiä, hän sanoo. – Olisi ollut mukavaa, jos mukana olisi vielä useampi Tekla Civil -käyttäjäorganisaatio, sillä se tarjoaisi enemmän priorisointiperusteita. Tämä on uusi tapa Tekla Civilin asiakastoiveiden käsittelyyn, ja pystymme tarjoamaan yhteyden suoraan tuotantoon.

Ryhmän organisaatiokohtainen osanottomaksu on 500 € vuodessa, jolla katetaan järjestelykustannukset.

– Toivotamme kaikki asiakkaamme tervetulleiksi Triumfiin, ja toivomme tietenkin mahdollisimman monen asiakasorganisaation aktiivista osanottoa ryhmän toimintaan, Mia Rantakari sanoo.

Triumfi kokoontuu kaksi kertaa vuodessa, ja on tarkoitus tavata seuraavan kerran syksyllä. Vianovapäivillä 5.-6.4. Holiday Club Saimaalla järjestetään lisäksi vapaamuotoisempi tapaaminen. Siellä on mahdollista myös tulla tutustumaan ryhmän toimintaan, vaikka ei olisi vielä jäsen.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen mukaan Triumfi-ryhmään: triumfi@vianova.fi

Ilmoittaudu Vianovapäiville >

Ota yhteyttä

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Jaa