Tukipalvelun parhaat käytännöt Tekla Civil -asiakkaille

Olemme palvelleet ohjelmistoasiakkaitamme tukipalvelun kautta koko Civilpointin olemassaolon ajan. Tähän artikkeliimme olemme koonneet kaikki ne tavat, joilla saat tukipalveluista kaiken irti ja yksinkertaistat omaa työtäsi.

1. Perusasioiden hallitseminen nopeuttaa päivittäistä työtä

Uutena ohjelmistokäyttäjänä omaa työtäsi auttaa suuresti, jos osallistut ohjelmistokohtaisiin peruskoulutuksiin. Helpotat omaa työtäsi myös sillä, että opettelet organisaatiosi omat käytännöt. Kun tiedät, mistä löydät esimerkiksi poikkileikkauskirjastot ja hallitset muut organisaatiokohtaiset yksityiskohdat, suunnittelutyö nopeutuu.

2. Ota yhteyttä ensin yrityksesi pääkäyttäjään

Suosittelemme pyytämään apua ensin organisaatiosi Tekla Civil -pääkäyttäjältä. Jos pääkäyttäjä ei pysty auttamaan sinua, hän ottaa yleensä yhteyttä meihin. Jos et tiedä, kuka on pääkäyttäjä, ole silloin yhteydessä suoraan tukipalveluumme.

3. Projektin tallenne ja kopio ovat tukipalvelun tärkeimpiä työkaluja

Tekla Civilin ongelmien kohdalla on kyse yleensä selkeistä virheistä tai laajemmista toimimattomuuksista. Jotta voimme tutkia ongelmaa, on tärkeää, että teet projektistasi ensin tallenteen ja sen jälkeen kopion, jotta virhetilanne saadaan tallennettua. Näin pääsemme ongelmakohtaan helpommin kiinni. Projektikopio on monelle tuttu, mutta tallennemahdollisuudesta ei tiedetä kovin yleisesti.

Meitä auttaa myös se, jos kerrot jo ensimmäisessä sähköpostiviestissäsi käyttämäsi ohjelmistoversion.

4. Toistuva vai kertaluonteinen ongelma?

Ongelman toistettavuus on ohjelmistokehityksessä tärkeä asia. Joskus ohjelmistojen kohdalla voi olla kyse yhdellä käyttäjällä toistuvasta ongelmasta. Jos ongelma on lisäksi kertaluontoinen, voi ratkaisussa kestää pidemmän aikaa.

Jos ongelma on selkeästi toistettavissa, korjaus voi onnistua jopa yhden työpäivän aikana.

5. Hyödy uusimmista ohjelmistoversioista

Suosittelemme käyttämään aina uusimpia ohjelmistoversioita. Niissä on parannettuja toiminallisuuksia sekä uusia työkaluja. Tuoreimmat versiot helpottavat ja suoraviivaistavat työskentelytapojasi. Käytännössä tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että jos aiemmin tietyn tuloksen aikaansaaminen vaati kuusi klikkausta, sama tulos on nyt saavutettavissa puolet vähemmällä.

Ylläpitosopimuksen vuosimaksu sisältää ohjelmistopäivitykset, eli niistä ei tarvitse maksaa erikseen.

6. Pika-apua tukiportaalin FAQ-osiosta ja julkaisutiedotteista

Tukiportaalimme FAQ-osiossa on vastattu yksinkertaisesti ja kattavasti sellaisiin kysymyksiin, joita meiltä kysytään eniten. Suosittelemme tutustumaan vastauksiin, joiden sisältämästä tiedosta saat hyötyä välittömästi.

Ohjelmistojen julkaisutiedotteet sisältävät ajan tasalla olevan informaation uusista ohjelmistoversioista, ja ne näkyvät tukiportaalissa kaikille ilman kirjautumista. Lähetämme Tekla Civil -asiakkaille versiotiedotteet myös sähköpostitse.

7. Uutta oppia webinaareista

Uusien Tekla Civil -versioiden julkaisun jälkeen järjestämme maksuttoman webinaarin version ominaisuuksista. Kerromme myös ohjelmistojen parhaista käytännöistä ja muista työtäsi helpottavista asioista. Löydät kaikki webinaaritallenteet YouTube-kanavaltamme.

Webinaareista ja muista ajankohtaisista asioista kerromme hyvissä ajoin etukäteen somekanavissamme sekä uutiskirjeessä.


Tutustu Civilpointin tukitiimiin!

Ota yhteyttä

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Jaa

×

Kiinnostaako infra-alan tuoreimmat uutiset?

Tilaa uutiskirjeemme