Pääkäyttäjäpalvelu vapauttaa suunnittelijat laskutettavaan työhön

Tarjoamme nyt asiakkaillemme Autodesk-ohjelmistojen pääkäyttäjäpalvelua.

Monissa organisaatioissa suunnittelijat käyttävät turhaan aikaa ohjelmistoihin liittyvien ongelmien selvittämiseen. Pääkäyttäjänä tai sisäisenä tukihenkilönä toimiminen on muutenkin kiireisillä asiantuntijoilla pois laskutettavasta työstä.

– Sisäiset prosessit saattavat olla sen verran sekaisin, etteivät ohjelmiston käyttäjät tiedä mistä löytyy mitäkin. Isoissa organisaatioissa yksiköiden välinen kommunikaatio voi olla katkonaista, ja käyttäjillä on erilaisia tarpeita. Viimeiset kuvat tekevä suunnittelija joutuu sitten tekemään ylimääräistä työtä rasterien, viivatyyppien ja värien yhteensovittamisessa, tai pahimmassa tapauksessa tasojen säätämisessä, toteaa Civilpointin palvelupäällikkö Kati Kätsyri.

Pääkäyttäjäpalvelu yhtenäistää käytäntöjä ja vapauttaa infrasuunnittelijat tekemään sitä missä he ovat parhaita – laadukasta ja tehokasta suunnittelua. Palvelun kiinteä kuukausihinta tekee toiminnasta ennustettavampaa, eikä yllätyksiä tule.

Pääkäyttäjäpalvelu on tällä hetkellä saatavilla AutoCAD-, AutoCAD Map-, Civil 3D- ja Revit -ohjelmistoihin.

– Näemme palvelun tarpeen suurimpana CAD-ohjelmistoissa. Esimerkiksi Trimble Novapoint on aika kapean sektorin ohjelmisto, jota pääkäyttäjän on helppo hallita. AutoCADia taas voidaan käyttää ihan missä vain suunnittelussa. Yleensä haasteet kasvavat, kun on useita toimialoja mukana, Civilpointin avainasiakaspäällikkö Tapani Parmanen kertoo.

Palvelun käyttöönotossa on kaksi vaihetta. Ensimmäiseen vaiheeseen kuuluu kaksi työpajaa organisaation Autodesk-vastaavien kanssa.

– Aluksi kartoitamme asiakkaan Autodesk-ympäristön, osaamisen ja prosessien nykytilanteen. Haastattelemme nykyiset pääkäyttäjät, teemme kaikille ohjelmistokäyttäjille koulutuskartoituksen ja selvitämme käytössä olevat asetukset ja työkalut. Tämän pohjalta teemme ehdotuksen kehitystarpeista sekä asiakkaalle sopivasta palvelusisällöstä, Parmanen kertoo.

Toisessa vaiheessa Civilpoint nimeää asiakasorganisaatiolle oman ohjelmiston pääkäyttäjän sekä varahenkilön. Palveluun voi kuulua uusien versioiden käyttöönotto, ohjelmistotuki ja sisäisten prosessien dokumentointi. Kokonaisuus räätälöidään aina asiakkaan tarpeiden mukaan.

– Lähdemme liikkeelle ihan perusasioista: dokumentoimme uudet ohjelmistoversiot, tarkastamme yhteensopivuudet ja teemme suositukset asentamisajankohdasta. Tuotamme tietoiskuja ja videoita ja teemme sisäiset ohjeistukset esimerkiksi lähtöaineistoista ja tulostamisesta. Voimme myös tehdä asiakkaalle omia työkalupakkeja, blokkikirjastoja, ohjelma-asetuspohjia ja komponentteja kaikkien käytettäväksi, Kati Kätsyri kertoo.

Prosessien kehittäminen helpottaa suunnittelutyön lisäksi uusien ohjelmistokäyttäjien perehdytystä.

– Kaksikymmentä vuotta talossa olleet suunnittelijat tietävät kyllä mistä löytävät tarvitsemansa, mutta uudelle käyttäjälle kukaan ei välttämättä osaa antaa ohjeistusta. Niinpä hän sitten keksii omat systeemit sinne verkkolevyn kulmalle. Pääkäyttäjäpalvelussa voimme luoda myös perehdytysohjeistuksen uusille käyttäjille, Kätsyri sanoo.

Molemmat suosittelevat pääkäyttäjäpalvelua erityisesti suurille konsulttitoimistoille. Asiakas voi halutessaan pitää oman sisäisen tukitiimin, jolloin vain hankalimmat tukikysymykset ohjautuvat Civilpointin asiantuntijoille.

– Parhaiten pääkäyttäjäpalvelu sopii suurille ja keskisuurille organisaatioille, joissa on paljon AutoCAD-käyttäjiä, kymmenistä satoihin tai jopa tuhansiin. Pienille yrityksille suosittelen perusmuotoista Civilpointin tukipalvelua, Tapani Parmanen sanoo.

Civilpoint on Autodeskin sertifioima koulutuskumppani, jälleenmyyjä ja sovelluskehittäjä.

Kiinnostuitko palvelusta?

Ota yhteyttä:

Tapani Parmanen
[email protected]
040 553 0376

Ota yhteyttä

Tapani Parmanen

Tapani Parmanen

Avainasiakaspäällikkö

tapani.parmanen@civilpoint.fi

040 553 0376

Jaa

×

Kiinnostaako infra-alan tuoreimmat uutiset?

Tilaa uutiskirjeemme